5 november 2012

!Hola!
Ibland tänker jag på hur stor förändring jag kan göra i min vardag för att "rädda" miljön. Hur stor påverkan har jag i hela världen? INGEN och det suger. Jag som individ kan inte påverka miljön. Men jag tycker ändå att jag kan göra små förändringar i min vardag och sedan påverka andra så att dem fortsätter i mina fotspår och sedan påverkar vi miljön tillsammans. Jag skulle till exempel kunna äta mer ekologisk mat, duscha kortare tid, gå istället för att ta bussen, äta mindre mat, köpa second hand, prata med växter, inte skräpa ner i naturen, inte slänga skräp i toan, plantera ett träd osv. Haha, att prata med växter skulle kanske inte rädda miljön, men växter ger oss syre och vi står i skuld till att prata med de så att de får vår koldioxid och kan blomstra och producera mer syre. Go fotosyntes! Det jag vill komma fram till i det här inlägget är att de här små possitiva förändringar i sin vardag kan ha större påverkan än vad man tror. Go miljön!
 
Besos.
 
Tack till mina läsare. Ni gör mig glad!
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0