Kommentera mer!

Vet ni vad jag brukar tänka på?
Mina katter har det bättre än vad hälften av alla barn på våran jord har det. Mina katter kan äta när dom vill, behöver inte frysa, dom blir älskade, inte slagna, dom behöver aldrig vara hungriga eller rädda för sina "ägare" (okej, ibland är Heffis lite rädd för mig. Men det är bara för att jag älskar att mysa med honom så mycket och så hårt.)
Självklart ska djur få ha det bra och vara trygga, men det är helt sjukt att vissa djur har det bättre än vissa barn! Men, vad ska man göra åt saken? Man kan ju inte börja tortera alla djur direkt.. så att vissa barn får det bättre än alla djur på det sättet.
Jag tror att en lösning på mina tanke om djur och barn, skulle vara att man börjar donera mer kläder och sånt till fattiga länder. Vi rensade min garderob  förra veckan och sen i Tisdags gick jag till myrorna i centrum och lämnade dom kläderna som jag inte ville ha där. I för sig är det folk i som bor i Sverige som handlar på myrorna, men om jag minns rätt så donerar myrorna pengar till välgörenhet. (Myrorna är en secondhand affär, det är inte så att jag har skänkt kläder till riktiga myror..)
Det jag ville komma fram till är att det inte är så svårt att donera/skänka bort kläder till andra människor som kan behöva det mer än vad du behöver dom kläderna. Och jag tror att det skulle göra så att barn mår bättre. För att man mår bättre om man har hela och rena kläder.
När jag var liten bror, när jag var liten. Skoooja. Men när jag var liten och skulle skänka kläder till fattiga barn kom jag ihåg att jag skulle ge en jacka och jag försökte stoppa ner pennor, papper och pengar i ena fickan så att det barnet som skulle få jackan skulle bli glad, men så fick man tydligen inte göra..
Heffis gillar att ha det varmt och tryggt. Bara om alla kunde
känna så!
Jag är lika cool och peaceful som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0