Det ska bli en förändring

Jag ska börja bli mer nyttig. Jag ska ändra mina vanor. Jag ska börja träna mer, äta bättre. Jag kommer inte bara ändra mina matvanor för att jag vill bli snyggare utan för att jag vet att jag mår bättre av att äta bättre mat. Jag blir gladare. Självklart kommer jag inte sluta äta onyttigt men jag ska försöka att inte trycka i mig chips, popcorn, choklad och glass lika mycket som jag har gjort den senaste tiden.
Om man ska börja bli nyttigare och sånt tror jag inte att det blir bättre av att man bara börjar förbjuda sig själv att äta alla onyttiga saker, jag tror det är bättre att ändra på dom här så vanorna. Som till exempel att köpa sallad istället för att köpa pizza. Och kanske gå hem från skolan istället för att åka buss (det är miljövänligt också, så tummen upp till det!)
Jag och Becca har bestämt att vi ska springa 5 km femton gånger innan vi åker till Barcelona, så jag måste nog börja äta bättre mat så att jag kommer orka springa.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0