Vad är det som händer i vår värld?

Godmorgon sötnosar! Förlåt för att jag inte har bloggat på två dygn. Skäms Emma! Bara för det ska jag göra många inlägg idag. För att jag är sjuk och har inget annat för mig.
Vad är det som händer i vår värld? Vad är det som händer i Syrien? Varför ska flera hundra tusen människor behöva dö för att få mänskliga rättigheter? Varför hjälper inga andra länder dom civila i Syreien? Jo, för att dom troligen är rädda och vill inte att Syrien ska börja kriga mot deras länder. Men om hela världen skulle försöka gå emot, utan våld, det här som händer i Syrien skulle människor inte behöva leva i otrygghet. Man behöver inte vara orolig för sina barn om dom ska bli ihälskjutna i skolor eller bli våldtagna. Man skulle inte behöva vara orolig om ens farbrödrar och fastrar skulle vara tvugna att fly. Man skulle inte behöva leva i en otrygghet! Jag förstår inte varför alla andra länder i hela vår värld kan låta det här hända. Självklart är det svårt att lösa en revolution, men det känns som om att ingen försöker lösa den. Varje dag står det mindre och mindre om det som händer i Syrien i tidningarna, men det står ändå att flera tusen människor dör varja varje varje dag. Varför uppmärksammas inte det här då? Jag har ingen aning, men det var väll samma sak som när Sydafrika styrdes av hollendare och det var diktatur där. Andra länder är rädda för att dom själva ska hamna i krig. Är alla världens länder fegisar som inte vågar offra något från sig själva? Jag tror sorligt nog det. Folk tänker för mycket på sig själva för att kunna rädda någon annan. Sorligt nog.
Lider med alla människor i hela världen som får leva i en otrygghet för att dom ej vet om dom ska överleva nästa dag.
Jag ska i alla fall göra skillnad i världen, ska du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0