Religion

Det finns en sak som jag kan ifrågasätta väldigt ofta. Innan jag säger vad det är måste jag berätta lite mer om mig själv. Jag lever i ett kristet land och går i kyrkan vid advent men, jag är inte troende. Jag tror inte på Gud.  Självklart respekterar jag alla människor som tror på Gud. Även fast jag inte är jude, kristen, hindu eller muslim har jag många positiva och negativa åsikter om religioner. Och det tycker jag att jag ska få ha, bara jag inte kränker någon annan. Men eftersom att det här är min blogg ska jag få skriva om vad jag vill. Det som jag kan ifrågasätta är att det känns som att människor som gör olika grejer skyller det på sin religion. T.ex Ku Klux Klan skyller på kristendomen, att det står i Bibeln att världen blir bättre om alla är blonda och blåögda, och att utan färgade människor skulle vår värld vara perfekt. Jag har inte läst Bibeln men jag tror inte att det skulle stå något sådant i Bibeln. För att det finns irakier, chilenare, norskor och eritrianer som är kristna och alla dom är inte blonda och blåögda. Jag tror heller aldrig att det skulle stå i Bibeln att det är rätt att döda människor som inte är blonda eller blåögda. För att jag tror att alla religioner islam, kristendomen,  buddismen och judendomen mm är goda i grunden. Sen är det människan som har fått religioner att se dåliga ut. T.ex att alla män som är muslimer misshandlar inte sina fruar. Självklart finns det muslimska män som misshandlar sina fruar, som det finns judiska män som misshandlar sina fruar, eller män som inte har någon religion som misshandlar sina furar. Asså bara för att en muslim slår sin fru kan man inte dra alla muslimska män över en linje och säga att: Inom islam slår alla män sina fruar. Det har inget med religionen att göra. Däremot har folk gjort många dumma saker och sen skyllt på sin egna religion. Egentligen är det inte religionerna det är något fel på utan människan i sig som är ond. Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0