GladTjej

Bloggar från skolan. Vet att jag är för cool.
Förlåt för att jag inte har bloggat. Jag lovar, snart kommer det komma hur många inlägg som helst!
Var inne på min mejl nyss och fick reda på hur jag som medlem i Rädda Barnen har hjälpt människor i Haiti efter jordbävningen som hände för två år sen.
Yaaaaaay. Blev genast på bättre humör när jag läste mejlet.

Några av våra insatser i Haiti under 2011
• Utbildat 2 300 lärare.
• Satt över 30 000 i skolan.
• Registrerat över 3 600 barn, som separerades från sina föräldrar under jordbävningen, med målet att de ska återförenas med sina familjer. Under tiden ser vi till att de mår bra.
• Gett över en miljon människor information om hygien och hur de kan undvika kolera.


Rädda barnen har bland annat gjort så att fler än 13 500 barn
går i skolan i Haiti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0