En dag att minnas.

TjaTja bloggen!
Hur står det till? För mig står det bra till. Är glad över att det är helg.
Jag hoppas att ni alla som läser den här bloggen vet att det är förintelsens minnesdag idag! Det betyder att vi ska komma ihåg det hemska judarna, romer, homosexuella, utvecklings störda och andra människor som inte var värda att leva enligt nazisterna, fick vara med om för sextio år sen.
Jag kan inte förstå att hur många miljoner som helst kunde dö i arbetsläger. Att nio miljoner kunde bli förintade. Nästan hela judendomen höll på att förintas. Att det här kunde hålla på i sex år pluss att det tyska folket röstade fram Hitler till deras ledare är helt..galet. Nazisterna var och sorligt nog är fortfarande hemska. Jag har ingen förståelse för människor som vill döda andra människor för att dom inte är värda att leva.
Men idag ska vi minnas alla som dog i och överlevde förintelsen. Jag vet inte om "hurra" eller "grattis" är rätt ord, men på något sätt måste dom hedras!

Såhär fick folk sova, tänk på vintern.

Men jag tror inte att kylan var det värsta,

tänk att leva med tanken om att man inte

vet om man överlever nästa dag eller

att ens familj kanske har blivit mördade.

Sorgligt nog lever folk med dom tankarna

idag också även fast dom inte tillhör

dom "grupper" som nazisterna ville

förinta.

Nazisterna bara körde iväg judarna för

att dö..

Något jag verkligen inte kan förstå

är, hur kan man mörda barn?

Kolla hur dom här barnen ser ut!

Det är helt sjukt, det är fel.

Jag hoppas att aldrig något sånt här

fruktansvärt kommer att hända igen!

Den här sista bilden är en bild på en del av ett koncentrationsläger som

jag faktiskt har varit på. Jag kan berätta mer om det någon annan gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0