Världen blir glad om du gör detta min vän.

Heeeeeeeeej igen. Har redan frågat hur ni mår, men hoppas ni mår bra. Vill blogga om något men vet inte vad...
Först tänkte jag lugnt skriva något om att jag är vegetarian, men jag kom inte på vad jag ville skriva. Sen tänkte jag skriva om coola hår frisyrer, men hittat inga coola bilder. Sen tänkte jag skriva om att jag är dum för att jag äter yoghurt och keso även fast jag är allergisk mot mjölkprodukter. Sen tänkte jag skriva om mina katter, men det orkar jag inte. Åh, får huvudvärk, Sen tänkte jag skriva om hur Sverige har blivit mer kriminellt och det ska jag fortsätta att skriva om.
Asså ärligtt talat, Sverige.. Människor,barn framförallt, blir våldtagna hela tiden känns det som i Sverige. Varje dag står det om barn som har blivit våldtagna och hur låga våra fängelsestraff är. Helt sjukt. Det var en man i Järfälla som bara fick 1 år för våldtäkt. Tror till och med att han hade våldtagit mer än ett barn. Asså det är vidrigt! Det är hemskt! Jag kan inte fatta hur någon som har våldtagit någon kan få ett sånnt lågt straff. Fy faaan. Om jag ska vara ärlig så tycker jag att våldtäkt är värre än mord. (Självklart är mord, misshandel, våldtäkt, kidnappning lika fruktansvärt hemskt och idiotiskt). Men, jag tror att det är jobbigare att leva med att man har blivit våldtagen än att någon man känner har blivit mördad. Eller, vaaaaaa. Omg jag tror att jag är fett smart men när jag skriver det här låter det knäppt. Omg. härligt blogg inlägg.
Okej okej okej. Allt som är fel är hemskt. rån är hemskt för att den som ägde prylen som blev rånda förlorar pengar. Misshandel är hemskt för att man blir rädd och kan få stora fruktansvärda skador. Jag kan inte ens förklara hur hemskt mord och våldtäkt är för det är helt furktansvärt, egoistiskt, psykisktstört hemskt. Usch!
Varför finns det sånna hemska grejer? Varför vill man skada någon annan? Varför får inte alla människor mat? Varför får inte djur leva i frihet? Varför gillar man att tortera människor och djur?
Varför kan det inte bara bli fred? Jag tror att jag har en lösning på hur man kan göra världen bättre. Okej, min idé kommer från den grymma filmen Pas Away, tror jag att den heter. Min lösning som jag har fått från den filmen, fast som jag har ändrat lite är att: Kan inte ni som läser den här bloggen Becca, Sabila, Evve, Tea och alla ni andra göra mig en tjänst. Kan ni göra fyra snälla saker mot tre personer ni känner eller int känner. Det kan vara en kram, en gillning på en facebook profilbild, en komplimang, man kan säga hej till någon man inte brukar säga hej till, man kan le mot någon, man kan hjälpa ens föräldrar med att laga mat, man kan städa sitt rum utan att ens föräldrar behöver tjata, inte äta kött på en hel dag, hjälpa någon med läxor eller bara visa att man finns där och uppskattar det liv man har. Kolla, jag har läst min statestik på bloggen, o varje dag har jag ungefär 15 läsare. Så om alla ni 15 gör fyra snälla saker i en hel vecka blir det alltså: 60 snälla saker på en dag och på en vecka blir det 420 snälla saker. Så gör det, för då blir ni glada, dom som är i eran omgivning blir glada, jag blir glad och världen blir glad. Kommentera sen om ni också har gjort det.
U can do it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0