Åsikter

Jag vet inte vad ni tycker om det jag ska skriva om, men jag hoppas att dom flesta tycker som jag. Varför säger man att Gud är en han? Idag var jag i kyrkan för pappa vill att vi ska gå i kyrkan vid advent för att se saker ur olika perspektiv. Det var jätte mysigt och fint i kyrkan, men jag stör mig så mycket på när prästen sa att Han vill, Han ska, Han gjorde, Han blev. Är Gud ens en människa? Även fast jag inte är troende eller vet allt om kristna och kristendomen, tror jag aldrig att jag har träffat en kristen som har sagt att Gud är en människa. Jag tror att Gud är en kraft eller styrka inom varje troende människa. Och att den kraften eller styrkan hjälper dom troende vid problem och svårigheter. En anna grej som handlar om religion som jag också kan tänka på, är krig som händer mellan kristna, judar, muslimer mm. Vad beror det på? Alla religioner är emot våld men ändå så blir det så mycket krig.. Jag tror inte att det beror på religionen , det beror på människorna som är troende inom religionen. Men andå varför blir det krig? Varför klarar inte människor av att leva med varandra. Varför hatar nazister judar? Vad har judarna gjort nazisterna? Varför kan inte Syrien få mänskliga rättigheter? Och varför går inga länder in i Syrien och står på dom oskyldigas sidor? Hur många som helst civila har blivit torterade,våldtagna och mördade. Jag tror att inga länder går in i Syrien för att hjälpa dom oskyldiga för att dom är rädda att deras egna länder ska hamna i krig. Men ska feghet göra så att flera tusen människor måste dö? Jag menar, hitills har det bara blivit värre och värre för dom oskyldiga medborgarna i Syrien, och jag tror att det bara kommer bli värre om inget annat land går in i Syrein och pratar med diktatorn eller skyddar folket. Hur många ska behöva dö för att man ska få något som alla människor förtjärnar? Alla människor och djur måste få ha rättigheter, varför ska det vara så svårt att få det?
Avslutar detta inlägg här, måste plugga och fundera på hur jag ska rädda världen från all ondska.
Hejdå snyggingar.
Peace

Kommentarer
Postat av: eveee

bästa inlägget. Bra att du tar upp det fruktansvärda som händer i världen, varför finns det så mycket ont vi ska lösa det här och försöka använda godhet mot det onda. Det goda ska vinna haha!

2011-12-12 @ 15:49:34
URL: http://evand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0