Skillnader även fast vi alla är samma ras

Jag vill göra världen bättre. Jag vill göra så att människor inser vilka rättigheter dom ska få ha. Jag vill att det ska vara jämställt mellan kvinnor och män. Jag vill att länder ska sluta kriga. Jag vill att ingen ska behöva dö av hunger. Jag vill att barn inte ska behöva se sina föräldrar bli mördade. Jag vill att djur ska behöva leva i frihet. Jag vill.. Varför ska jag ens behöva vilja allt det här? Borde det inte vara en självklarhet att alla ska ha rättigheter, att världen ska vara jämställd, att länder inte ska kriga, att ingen behöver dö av hunger eller att barn ska behöva se sina föräldrar bli mördade?
Varför finns det så mycket ondska?
Hur tror du att jag skulle kunna rädda världen?
Dom här bilderna symboliserar folks vardag. Tänk vilka skillnader det finns mellan olika människor även fast vi bor i samma värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0