Musikklass

Som ni vet, går ju jag i musikklass. Jag började i musikklass i fyran, och nu går jag mitt sista år.
Jag måste säga några saker som jag tycker är fel med musikklass. För det första, borde det inte heta musikklass, för vi sjunger nästan bara hela tiden, i sjuan fick vi spela instrument en termin, som var underbart, men annars sjunger vi bara.
En annan grej med musikklass som jag tycker är fel är att lärarna inte tar in alla som gör intagningsprov. Okej, jag kan förstå att dom inte tar in dom barn som ska söka till åttan eller nian, men när det står små barn som ska söka till mellanstadiet borde dom få komma in. För man går ju faktiskt i musikklass för att utvecklas, eller? Jag har utvecklat min körsång väldigt mycket dom senaste åren. I mellanstadiet vågade jag nästan inte sjunga alls, men sen i högstadiet gick det bättre. Min solosång har försämrats. Jag tror den har det för att musiklärarna inte uppmuntrar eleverna till att dom är bra. Dom skaffar sina favisar, och sen är det bara dom som får sjunga solon. Så fel. Okej, jag har inte världens finaste soloröst, men ändå, det hade ju liksom varit skönt att fått höra något positivt om sin röst under sina år i musikklass, men icke sa nicke.
En annan grej som jag tycker är fel är att våran musiklärare är som en diktator och därför har vi ingen demokrati när det gäller att välja klasslåt och sånt.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0