Djur förtjänar också sina rättigheter

Buenos noches! Jag kan se min blogg. Wohooo. Höll på att tappa andan, dö, gråta, skrika, bli hysterisk! overdriven.se! (det finns inte ö inom hemsidsvärlden, så därför är det overdrivet.se. Ni antecknar vaa?) Aja, det fanns faktiskt värre saker! Som tex, asså omg, ni anar inte vad jag såg på youtube igår. Omg! Det var så hemskt. Kolla det var tio hundar som hade varit intsändga i små, råstiga och stela burar i nio år. Dom hade aldrig fått se solljus, aldrig fått röra gräs, fått sitta i sitt egna bajs, aldrig varit i kontakt med andra hundar och aldrig blivit älskade. Och allt detta var på grund av något jävla skit knäppt dumt stört djurexperiment! Asså helt fruktansvärt hur man kan göra experiment på djur. Något av det värsta som finns. Alla djur ska få leva i frihet. Jag tycker det är fel med djurexperiment, ZOOn, att ha katter inomhus (vet att jag har det, men tycker ändå inte det är bra), det är fel att ha råttor i små burar, det är också fel av Mc'Donalds att göda sina kossor i Amazonas regnskog. Dom torterar kossorna, förstör Amazonas regnskog, där det lever djur och dom har ingen vegetariskt mat. Djur förtjänar också sina rättigheter. Om någon av er som läser denna blogg kommer jobba med rättigheter för djur när dom blir stora, kommer jag beundra er hela mitt långa liv!!

I alla fall, youtube klippet slutade med att dom här hundarna blev räddade. Dom fick ta sina första steg utanför burarna, dom fick sträcka på sig, dom fick träffa andra hundar och dom fick känna kärlek från människor. Helt fantastisk video. Omg, satt och grät när jag såg det.

Peace buddies.



Kommentarer
Postat av: Maria

Hallå Emma. Du behöver inte orora dig. Jag har läst allt du skrivit, så bloggen finns ! Du skriver om viktiga saker. Fortsätt. Stor kram. Adios guappa, me voy a dormir ya !! Maria

2011-12-06 @ 15:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0