Hur är det att vara ung?

JAG HAR INSTAGRAM BABYY.
Jag heter emmagrossmans om det är någon som undrar ^^.
Imorgon har vi det största och det viktigaste nationella provet, eller jag tycker det i alla fall.
Vi ska skriva en uppsats på 160 min. Yaay.
Idag när vi hade svenska fick vi skriva om olika grejer. En grej som vi fick skriva om var: Hur är det att var ung i dagens samhälle?
Hur tycker ni att unga behandlas och är i vårt samhälle? Jag tycker att unga idag har många valmöjligheter. Vi kan få välja mellan flera hundra olika gymnasiumskolor, vi får bestämma vad vi vill jobba med, hur vi vill vara som personer, hur vi vill se ut och vilka vi vill umgås med. Dagens ungdomar får påverka sin egna framtid på dom val som dom gör. Men det är ju inte alltid roligt att vara ung. Vuxna människor tror på oss unga, men ibland får man vissa intryck av vuxna, t.ex att man inte kan göra vissa saker och att man inte kan förstå vissa saker och sånt. Det känns som att vissa vuxna inte tror på en bara för att man är ung.
Vi behandlas inte hela tiden likadant som vuxna, just för att vi är unga. And that´s wrong.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0