GADIUMLIBERTAS

Jag vet inte riktigt hur man ska börja sitt först blogginlägg, så jag kommer starta det såhär.
Tja tja bloggen!
Jag heter Emma Grossman och bor en bit utanför Stockholm.
Mina föräldrar har varit skilda sen 7 år tillbaks. Jag har en lillasyster som heter Tea. Vad finns det för mer viktig fakta att skriva? Ehm, jag är med i Järfällas ungdomsråd, är ledare i en tjejgrupp,jobbar som frukost värdinna, en av mina största drömmar är att bli utbytesstudent och när jag blir stor ska jag bli Fn's taleskvinna för mänskligarättigheter. That's me!
I den här bloggen kommer jag inte skriva så mycket om min vardag eller hur jag ser ut. Jag kommer för det mesta skriva om hur världen ser ut. Jag kommer också självklart skriva om min tjejgrupp som jag är ledare i. stolt
Jag borde nog förklara min bloggs namn gadiumlibertas. För mig betyder glädje och frihet väldigt mycket. Man mår bra av att vara glad och fri. Man måste vara glad och fri. Eftersom att jag kommer skriva mycket om världskonflikter och fred tyckte jag att det skulle passa bra som ett blogg namn. Men, jag ville inte att bloggen skulle heta glädjefrihet, det låter inge bra. Därför,så klok som jag är, kom jag på att jag kan ha det på ett annat språk. Så tadaaa.. gaudium= glädje libertas=frihet. Självklart, så typiskt mig, stavade jag gadium istället för gaudium när jag skrev in mitt blogg namn, men vi kan ju låtsas att det är rätt. ^^
Jag hoppas att ni kommer bli intresserade av mina åsikter och tankar om världen. Om ni har egna åsikter eller om ni vill att jag ska skriva om något speciellt i min blogg kommentera gärna eller mejla [email protected]
Ciao!

Kommentarer
Postat av: sabila aka sibylla

jag kommer fan följa din blogg.. fett intresserande juu :o you go girl HAHAHA ! :*

2011-11-22 @ 23:30:24
URL: http://avinosabila.devote.se
Postat av: GADIUMLIBERTAS

Sabila, du är bäst!

2011-11-23 @ 06:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0