Kina

Jag valde Kina som "veckans land" för att jag har många åsikter om det landet.
Kina ligger i Asien som ligger i världen. Nähä..
Kina är det fjärde största landet i världen på ytan.
Kinas befolkning är mer än en miljard, nästan två.
Kina har diktatur. I Kina får man bara ha ett barn, annars får man betala flera kronor, Kina har tagit över landet Tibet. Tibetanerna har mindre rättigheter än vad kineserna har. Dom får tex inte tro på vilken religion dom vill och måste betala mycket skatt till Kinas diktator.
När jag gick i fyran ville jag bli kinas president. Jag ville bli det för att jag tyckte det var fel att kinas diktator låste in munkar i sina kloster och fick bara dricka vatten två gånger per dag. Det var i fyran som jag började få mina peace tankar! Jag skulle personligen aldrig besöka Kina för att jag tycker inte om att landet har diktatur och att man nästan inte har några mänskliga rättigheter där. Självklart finns det possitia saker med Kina, te.x kinesiska muren som är världshistoria.
Kinesiska muren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0